Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2010 01:22 - Чийзкейк с натурален шоколад
Автор: pastryfactory Категория: Рецепти   
Прочетен: 112682 Коментари: 0 Гласове:
1



И така,с малко закъснение, ето я и първата рецепта,която реших да опитам (тя, не че е първата,която осъществявам през живота си- хи-хи - тази е първата, приготвена специално за моя блог).

Чийзкейк с натурален шоколад
(не искам, разбира се, да си приписвам заслугите за тази рецепта като авторска- тя е от едно изключително интересно издание от месец  декември, ако някой много се интересува, мога да му дам заглавието,но тук няма да го напиша,за да не нарушавам правилата :)

Ето ги и продуктите,които ще ви трябват:

Първо за блата:
1 пакет какаови бисквитки
1 с. л. захар
ј ч. ч. разтопено масло

Продуктите, необходими за пълнежа са:

520 гр. натурален шоколад
240 гр. сирене крема
1 и ј ч.ч.  захар
ј ч. ч. какао
(обаче да ви кажа честно според мен това е много- аз сложих само 1-2 л. И пак стана доста какаово и шоколадово, защото шоколадът е достатъчно количество)
4 яйца

За заливката ще ви трябват:

ѕ ч.ч. сметана
180 гр. от същия шоколад
1 с.л. захар
шоколадови стърготини
( аз не съм слагала, а и не съм сигурна, какво представляват всъщност )

image

За да приготвя блата, намаслих една форма за торта с подвижни стени ( в рецептата параметрите за форамта са 22.5 см диаметър и 7.5 см дълбочина- моята не съм я мерила,но предполагам,че тези, които продават в магазините, са универсални).
После, смилате бисквитите, докато станат на трохи, прибавяте захарта,а след това и разтопеното масло. Бъркате продуктите,докато се смесят добре. В рецептата се използва блендер, обаче аз не разполагах с  толкова модерни съоръжения и свърших работата с подръчни инструменти (also known as ръце и лъжица).

image


След това, притискате сместа към дъното на формата (не и към стените). „Пече се, докато стегне или 5 мин.” – така казват в оригиналната рацепта. Като загрявате предварително фурната на 180 градуса. После го охлаждате.

image


За пълнежа на чийзкейка,загрейте на водна баня шоколада, докато се разтопи. После го сваляте от котлона и го охлаждате,но трябва все пак да остане течен.  Междувременно, смесвате сиренето крема, захарта и какаото до еднородна смес. После, едно по едно се прибавят яйцата,като след всяко сместта се разбива. След това прибавяме и шоколада, и разбиваме отново.imageimage

Изсипваме така приготвената смес в/у основата и печем за около час или докато центъра на чйизкейка започне да стяга (хмм, не разбрах какво значеше това описание, така че прецених горе-долу на око- около 45-50 мин. И понеже в рецептата не е дадена температура, предположих,че отново трябва да е 180 градуса).

image
На другия ден приготвяме заливката. За да изкара успешно нощта и да не изсъхне и да не се напои с неприатни аромати, е добре да опаковате десерта в прозрачно кухненско фолио или някакво найлонче ( макар че съм сигурна,че няма нужда да уточнявам това).

За заливката- сметаната, шоколадът и захарта се загряват на ниска температура до получаването на гладка смес. Аз сложих и 2 ванилийки и с белачката за заленчуци остъргах малко кора от портокал и я сложих да поседи в сместта, за да й придаде лек аромат.

image

Готовата смес се изсипва в/у десерта и се заглажда. Прибира се за няколко часа в хладилника. Преди да се сервира се оставя за 2 часа на стайна температура ( тия хора от списанието явно са имали време за губене- аз оставих чийзкейка за 1 час да стегне и след това го наядохме :).

image

Сервира се с шоколадовите стърготини, но аз предпочетох прясно разбита сметана (тази, която ми остана след  ѕ ч.ч., която отиде за заливката).

Стана много хубав десерт, но ви предупреждавам,че е много сладък и понеже от шоколада може да му стане тежко на човек, препоръчвам да се сервира на малки хапки.

image




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pastryfactory
Категория: Рецепти
Прочетен: 2679913
Постинги: 7
Коментари: 497
Гласове: 11
Архив